rekreasi minda

7 Petala Cinta


Hari ni sambil-sambil menyusukan Ahmad, buka la http://www.malaymoviesfull.net/2010/09/senarai-filem.html . klik cerita di atas. Tak ramai yang berani buat cerita-cerita macam ni di Malaysia, alasannya kurang mendapat sambutan. Tapi susah gak kalau tak de cerita-cerita mcm ni…asyik2 tgk erita hantu…cinta ngarut…hantu…dan hantu balik…

Skrip memang baik .wp menontonnya tak seseronok  baca novel . Menonton filem kita akan tonton jalan cerita yg  ringkas. Nak berjela buat drama atau  tele movie lee..  Awal2 dah syok tengok cerita ni minat saya dimatikan dengan suara heroinnya…alamak….kok halus bebenor suaranya, lunak le sikit mcm suara maya karin ke, Vanida Imran ke…mcm tak sesuai jek kat telinga ni. Tapi telinga saya je la… cara pakai niqab pun satu.. hehehe..banyak songeh betul puan Hanan ni… dan terakhir masa nikah… hahahaha… awat saya gelak???  ye la.. dah tentu minah tu pakai tudung labuh litup, ( bukan mcm aku la kan…) kok mase nikahnya seksi…! hingga nampak susuk dada dan noqabnya terjuntai2….haiyyaaa… Lagi satu cara sebut nama tak fasih spt semasa menyebut nama   Saidah Nafisah, Nama jejaka  hero ke 2 Attar (maksud haruman) tak tepat sebutannya. Depa digambarkan berada dalam sebuah madrasah kan… so, sebutan nama2 arab tu mesti  yang beneeer .. Lagi satu, (berapa banyak satu daa) yang nak ber assalamaualaikum cinta dan ber Assalamualaikum rindu tu apesal… hihihi jadi meluat plak! ampun ekk… sape yg  marah ngan statement ni.. saya cuma nonton kok!

Apa2 pun satu usaha yg ok… Suasana madrasah yang harmoni dengan selawat2 yg merdu, tu yg paling menusuk!  Kita masih belum jadi seperti Iran yg mana pelakonnya bertudung dan tidak bersentuhan tetapi moral ceritanya masuk hati… Moga dgn adanya chanel Al Hijrah (tagline: disini segalanya bermula)  bakal memberi satu dimensi baru kepada  dunia penyiaran di Malaysia

##p/s: Lepas SPM dulu nak isi borang Akademi Seni Kebangsaan tak dapat… (abah marah sbb aku anak ustaz) borang UPU mak isikn… tu yg kempunan tak sudah.. ! Tapi berkat ikut cakap mak.. jadi gak Hanan ni cikgu yg macam2 bole jadi…! Terima Kasih Tuhan..

Advertisements

One thought on “7 Petala Cinta

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s